Informatiile si detaliile privind casele de marcat sunt adresate in special agentilor economici care vand produse la bucata sau care ofera in mod direct servicii populatiei, deoarece acestia sunt obligati sa le emita bonuri fiscal.
Cine trebuie sa detina casa de marcat
Ca si persoane care au obligativitatea sa detina case de marcat se numara, dupa cum am precizat si la inceputul articolului, persoanele care fac comert cu amanuntul sau presteaza servicii in mod direct pentru populatie. Aceasta obligativitate care se impune operatorilor economici intra in vigoare din momentul in care incepe activitatea comerciala propriu-zisa intr-o locatie.
Cum poate fi fiscalizata o casa de marcat
Baza legala care contine obligativitatea detinerii si modul in care se utilizeaza o casa de marcat este reprezentata de OUG nr. 28/1999 si HG 479/2003 (aceasta hotarare de guvern specifica modul cum se pune in practica ordonanta de urgenta mentionata).
Daca doriti sa va achizitionati o casa de marcat, aveti in vedere faptul ca aceasta poate fi comercializata doar de un distribuitor care a fost autorizat in prealabil de catre Ministerul Finantelor. Doar acestia au dreptul sa comercializeze astfel de aparate fiscal, iar acest lucru este valabil si in cazul produselor complementare, dar in acelasi timp sunt obligati sa le si repare in cazul in care prezinta defectiuni, cu mentiunea ca, pentru reparatii si intretinere pot apela si la alti operatori economici care au fost acreditati.
Urmatorul pas pe care trebuie sa il faceti pentru a va fiscaliza casa de marcat este sa o inregistrati la Registrul de evident a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care se stabileste pe fiecare judet, plus Municipiul Bucuresti. Insa, pentru a primi numarul de ordine, este nevoie ca in prealabil sa depuneti la Directia Generala a Finantelor Publice Judetene anumite documente, printre care cele mai solicitate sunt: cererea cu privire la obtinerea numarului de ordine, documentele de la cumpararea casei de marcat, adica o copie dupa factura si dovada platii, o copie dupa procesul-verbal prin care s-a facut sigilarea memoriei fiscal, o declaratie pe proprie raspundere cu privire la locul unde va avea loc instalarea casei de marcat, certificatul de constatare care v-a fost eliberat de catre Oficiul Registrului Comertului prin care v-a fost aprobata deschiderea respectivului punct de lucru si o copie dupa certificatul prin care a fost inregistrata firma, adica documentul eliberat de Oficiul Registrului Comertului.
Dupa ce depuneti aceste documente si primiti numarul de ordine, nu va mai ramane decat sa fiscalizati casa de marcat, iar aceasta operatiune se refera la identificarea memoriei fiscal, adica seria fiscala pe care o are aparatul, antetul de la bonul fiscal si data si ora cand se face activarea propriu-zisa a memoriei.
Din acest moment, veti puteti elibera bon fiscal si veti putea incepe sa vindeti sau sa prestati servicii.